hayal et tasarla, yenilikçi ol, ilerle...

"Sihirli Piramit" Oyunu

"Sihirli Piramit" oyununu indirmek için tıklayınız.

Sihirli Piramit Oyununun Amacı Nedir?

Bu oyunun asıl amacı, sayıları bir defa kullanmak kaydıyla, piramidin tepesinden piramidin tabanına inebilmektir. Hatalı veya geliştirilmesi gerekli dediğiniz kısımlar varsa bana özelden mesaj atabilir veya yorumlara yazabilirsiniz.

Sihirli Piramit Oyununun Kuralları Nelerdir?

  1. Piramidin her katından yalnızca bir rakam seçilmelidir.
  2. Bir rakamdan diğer rakama geçmek için bu 2 rakamın birbirine komşu olması gerekir.
  3. Yol boyunca her bir rakam (ya da harf) yalnızca bir kez kullanılmalıdır.
  4. Yol boyunca tüm rakamlar kullanılmış olmalıdır. (Örnek: Piramitte 1'den 5'e kadar rakam varsa 1-2-3-4 ve 5 rakamları; A'dan E'ye kadar harf varsa A-B-C-D-E harfleri birer kez kullanılmış olmalıdır.)

Sihirli Piramit Oyunu Nasıl Oynanır?

Aşağıdaki bulmacada 1'den 6'ya kadar rakam olduğu için yol boyunca 1-2-3-4-5 ve 6 rakamları birer kez seçilmelidir. Bulmacanın birden fazla doğru çözümü bulunabilir. O nedenle yolu çizmeye başlamadan önce mantık yürütülmelidir.

  • Resme genel olarak bakıldığında 1'den 6'ya kadar rakam olduğu görülmektedir.
  • 1. satırda 1 rakamı var. Bu rakam seçilir.
  • 6 rakamı, yalnızca 6. satırda var. O nedenle bu satırdaki 6 rakamı seçilir.
  • 2. satırda 2 tane 5 rakamı var. Hangisi seçilmelidir? Bu durumda mantık yürütülmeli ve tabandan yukarı doğru düşünülmelidir.
  • 6. satırdaki 6 rakamına komşu olabilecek şekilde 5. satırdaki 5 ya da 4 rakamları seçilebilir. 2. satırdan zaten bir tane 5 rakamı seçileceği için 5. satırdaki 4 rakamı seçilmelidir çünkü yol boyunca her rakam sadece birer kez kullanılmalıdır.
  • 5. satırda seçilen 4 rakamına komşu olan rakamlar, 4. satırdaki 2 ve 3 rakamlarıdır. 3 rakamı seçildiğinde, bu rakamın üst satırdaki komşusu yine bir 3 rakamı olacağı için bu rakam seçilemez. Bu nedenle 4. satırdaki 2 rakamı seçilir.
  • 2'nin üst komşuları 3 ve 4 rakamlarıdır. 5. satırda 4 rakamı seçildiği için 3. satırdan 3 rakamı seçilir.
  • 3. satırdaki 3 rakamının üst komşusu 2. satırda sağdaki 5 rakamıdır.

Kaynak: http://www.oyunkurali.com/ZekaOyunlari/AkilVeMantikOyunlari/SihirliPiramit

#sihirlipiramit #zeka #zekaoyunları #teknolojivetasarım #teknolojitasarım #teknolojitasarimci